Documente necesare pentru înscriere

Pentru înscrierea la concursul de admitere la doctorat, candidații vor accesa platforma on-line de admitere (https://apps.unitbv.ro/inscrieri/public/index.php) și vor încărca următoarele acte:

1. cererea de înscriere și fișa de înscriere (formulare tip) disponibile pe website-ul SDI (Anexa 1 și Anexa 2);

2. certificatul de competență lingvistică;

La Universitatea Transilvania din Brașov, acest certificat se poate obține printr-un examen de competență lingvistică susținut la Centrul pentru învățarea limbilor moderne http://cilm.ro/. Programările pentru susținerea examenului se fac telefonic la numărul 0730/273889.

Sunt exceptați de la susținerea examenului de competență lingvistică candidații cetățeni ai unei țări în care limba oficială este una de circulație internațională (engleză, germană, franceză, spaniolă), candidații care au absolvit un program de studii de licență sau de masterat într-una din aceste limbi, (inclusiv absolvenții programelor de studii de licență din domeniile Limbă și literatură și Limbi moderne aplicate) și candidații care dețin un certificat de competență lingvistică de nivel minim B2 (CEFR), emis de o instituție internațională recunoscută în domeniu. Certificatele de competență lingvistică eliberate de instituții din România trebuie validate de Centrul pentru învățarea limbilor moderne al Universității Transilvania din Brașov (se trimit pentru validare la cilm@unitbv.ro).

3. cartea de identitate;

4. certificatul de naștere;

5. certificatul de căsătorie sau alt act de schimbare a numelui (dacă este cazul);

6. diploma de bacalaureat;

7. diploma de licență sau echivalentă și foaia matricolă*;

8. diploma de master și foaia matricolă* (dacă este cazul);

*Prin excepție, candidații care au promovat examenul de licență (programe de studii integrate) sau disertație în sesiunile corespunzătoare anului universitar 2023-2024, pot prezenta la înscriere (în locul diplomelor) adeverințe eliberate de instituțiile de învățământ superior absolvite. Aceste documente trebuie să includă media anilor de studii de licență / master și media la examenul de licență/disertație, după caz.

9. curriculum vitae (Euro Pass), fără date cu caracter personal  – asumat prin semnătură de către candidat;

10. lista lucrărilor științifice elaborate/publicate în domeniu (dacă există) – asumată prin semnătură de către candidat;

11. dovada plății taxei de înscriere (în cazul în care nu s-a făcut plata cu cardul prin intermediul platformei de admitere), în cuantumul aprobat de Senatul universitar sau documentul ce atestă scutirea de taxă;

Sunt scutiți de plata taxei de înscriere copiii personalului didactic și didactic auxiliar aflat în activitate sau pensionat, pe baza unor documente doveditoare. De asemenea, sunt scutite de plata taxei de înscriere persoanele aflate în risc de a-și  pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trai din cauza unor situații de boală, dizabilitate, sărăcie, în baza declarației pe propria răspundere. Angajații universității vor achita jumătate din taxa stabilită și vor prezenta o adeverință de salariat. Aceeași reducere se aplică și în cazul copiilor angajaților universității (alții decât personalului didactic și didactic auxiliar), care vor prezenta adeverința de salariat a părintelui.

12. adeverință medicală eliberată de medicul de familie, din care să rezulte că posesorul este apt, din punct de vedere medical, pentru a urma studii doctorale;

13. declarația de conformitate cu originalul a documentelor încărcate pe platforma de admitere (Anexa 3).

Românii de pretutindeni vor încărca, în plus, următoarele documente: 
 

14. Copie pașaport, valabil cel puțin 6 luni de la începutul anului universitar, copie după primele 3 pagini; în cazul candidaților care au și cetățenie română se depun copii ale ambelor pașapoarte

15. Declarație pe proprie răspundere că solicitantul nu are domiciliul stabil pe teritoriul României (Descarcă aici: Anexa 3-ROP)

16. Declarație pe proprie răspundere, pe baza voinței liber exprimate, de asumare a identității culturale române, potrivit legislației în vigoare, (cu excepția cetățenilor din Republica Moldova și deținătorilor de cetățenie română) (Descarcă aici: Anexa 4)

Toate documentele vor fi însoțite de traduceri în română, engleză, franceză sau spaniolă, dacă nu sunt eliberate într-una din aceste limbi.

IMPORTANT: Toate actele de înscriere se încarcă în aplicație, scanate în format PDF (față-verso dacă este cazul), cu o vizibilitate bună; documentele ilizibile nu vor fi luate în considerare la validarea înscrierii. Fiecare fișier necesar înscrierii nu poate depăși 5 MB.