Susținere teză

 

Dosarul de doctorat se constituie în format tipărit și format electronic (pdf) și se arhivează de către IOSUD-UNITBV cu regim permanent.

Forma digitalizată, conținând teza și toate documentele componente, ca documente pdf certificate de SDI prin semnatură electronică cu  valoare legală,  se încarcă pe platforma națională informatică pentru verificare teze și încărcare dosare.

Dosarul de doctorat (în format  tipărit și format electronic) va conține următoarele documente (conform Anexei 2 la OMEC 5229/17.08.2020, publicat în Monitorul Oficial 783/27.08.2020):

  • a)copie scanată a actului de identitate al studentului-doctorand;
  • b) copie scanată a certificatului de naștere al studentului-doctorand;
  • c) copie scanată a certificatului de căsătorie, dacă este cazul;
  • d) CV-ul studentului-doctorand;
  • e) decizia de admitere la programul de studii universitare de doctorat;
  • f) contractul de studii universitare de doctorat și actele adiționale, după caz; contractul de studii universitare de doctorat conține prevederi privind publicarea tezei de doctorat conform legii, însoțită de numele și prenumele studentului doctorand și ale conducătorului de doctorat; datele personale, cu excepția numelui nu vor fi vizibile public;

La acest punct se includ  în funcție de caz, următoarele: solicitări / aprobări privind  modificarea titlului tezei de doctorat, prelungirea sau întreruperea studiilor doctorale, acordare perioadă de grație,  schimbarea conducătorului științific de doctorat, acord cotutelă etc.;

  • g) cerere semnată de studentul-doctorand, înregistrată la școala doctorală, privind demararea procedurilor de evaluare a tezei de către comisia de îndrumare, avizată de conducătorul de doctorat (ambii conducători de doctorat în cazul tezelor în cotutelă), în vederea presusținerii;
  • h) copie scanată după declarația semnată în original de studentul-doctorand și de conducătorul (conducătorii) de doctorat privind asumarea răspunderii cu privire la asigurarea originalității conținutului tezei de doctorat, precum și a respectării standardelor de calitate și de etică profesională, conform art. 143 alin. (4) și art. 170 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 65 alin. (5) - (7) din Codul studiilor universitare de doctorat, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 681/2011, cu modificările și completările ulterioare.
  • i) cel puțin un raport de similitudini care va include rezoluția conducătorului (conducătorilor) de doctorat și, după caz, a altor persoane care au analizat raportul;
  • j) referat întocmit de școala doctorală, preliminar susținerii publice a tezei, și documente care atestă parcursul programului de studii (programul individual de doctorat în care se consemnează rezultatele obținute, modificări în componența comisiei de îndrumare, etc);
  • k) propunerea componenței comisiei de susținere publică, formulată de conducătorul de doctorat și aprobată de CSUD;
  • l) CV-urile membrilor comisiei de susținere publică (fără date cu caracter personal), semnate în original de aceștia și ulterior scanate;
  • m) decizia de numire a comisiei de susținere publică (Ordinul Rectorului);
  • n) cererea pentru fixarea datei de susținere publică a tezei de doctorat, avizată de conducătorul de doctorat și de președintele comisiei de doctorat;
  • o) anunțul pentru susținerea publică, întocmit de școala doctorală, cu cel puțin 20 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susținere;
  • p) adeverința privind depunerea unui exemplar tipărit al tezei de doctorat la biblioteca universității;
  • q) rapoartele referenților oficiali, membri ai comisiei de doctorat, semnate de aceștia, sub forma unor copii scanate sau documente semnate electronic;
  • r) referatul de acceptare din partea conducătorului de doctorat / conducătorilor de doctorat (cotutelă);
  • s) avizul comisiei de îndrumare privind acceptarea tezei (Proces verbal presusținere) în vederea depunerii oficiale a tezei de doctorat la secretariatul școlii doctorale;
  • t) procesul-verbal al susținerii publice a tezei de doctorat și anexa cu întrebări și răspunsuri, care conține propunerea de acordare a titlului de doctor, semnat de toți membrii comisiei de doctorat, sub forma unei copii scanate sau a unui document semnat electronic;
  • u) rezumatul tezei de doctorat; pentru tezele redactate în limbă străină se vor include atât rezumatul în limba străină cât și rezumatul în limba română, iar pentru tezele de doctorat redactate în limba română se va include și rezumatul în limba engleză;
  • v) teza de doctorat și anexele sale (format electronic pdf, exclus scan); traducerea tezei de doctorat – dacă este cazul;
  • w) lista publicațiilor rezultate în urma cercetării științifice din programul de studii doctorale, publicate sau acceptate spre publicare, după caz, și copii scanate ale respectivelor publicații;
  • x) declarația studentului-doctorand privind opțiunile acestuia referitor la publicarea tezei de doctorat pe platforma națională, în conformitate cu prevederile HG 681/2011 privind aprobarea Codului studiilor universitare de doctorat, cu modificările și completările ulterioare;
  • y) solicitarea IOSUD de intrare în procedura de evaluare la nivelul CNATDCU a tezei de doctorat, înregistrată la UNITBV.

I. Dispoziții generale

1. Teza de doctorat este o lucrare originală, fiind obligatorie menționarea sursei pentru orice material preluat.

2. Studentul-doctorand este autorul tezei de doctorat și își asumă corectitudinea datelor și informațiilor prezentate în teză, precum și a opiniilor și demonstrațiilor exprimate în teză.

3. Conducătorul de doctorat răspunde împreună cu autorul tezei de doctorat de respectarea standardelor de calitate sau de etică profesională, inclusiv de asigurarea originalității conținutului, potrivit prevederilor art. 170 din Legea 1/2011, cu modificările și completările ulterioare.

II. Etape și termene legale în vederea susținerii publice a tezei de doctorat

În vederea susținerii publice a tezei de doctorat trebuie parcurse următoarele etape:

A. Etape premergătoare demarării oficiale a procedurii de finalizare / depunerii tezei la SDI

1. Pentru ca tezele de doctorat să poată intra în procedura de susținere publică, definită conform prevederilor legale în vigoare, este necesară analiza (prezentarea) preliminară a acestora în cadrul unui colectiv format din conducătorul de doctorat, membrii comisiei de îndrumare și alți specialiști în domeniu din facultate/departament/centru de cercetare.
Observațiile și propunerile asupra structurii - conținutului lucrării vor fi menționate într-un raport de analiză preliminară, arhivat de conducătorul de doctorat în dosarul doctorandului, iar modificările/completările necesare se vor insera în teza de doctorat anterior demarării procedurilor de analiză a similitudinilor, respectiv evaluării tezei de către comisia de îndrumare.

2. Realizarea analizei de similitudini (pentru teza ce include modificările/completările impuse în urma analizei preliminare) de către studentul-doctorand, utilizând softul Turnitin, disponibil prin platforma e-learning a UNITBV (https://elearning.unitbv.ro/login/index.php).

În urma acestei analize, se vor descărca și salva următoarele documente generate de sistemul Turnitin:
 - dovada de încărcare/verificare a tezei de doctorat (Receipt_ Nume doctorant, în format pdf);
 - raportul complet (Raport complet Turnitin_Nume doctorand, în format pdf - se descarcă din modul current view - feed-back studio, cu următoarele setări: excludere bibliografie, excludere citări, excludere fragmente similare sub 6 cuvinte);
 - raport sumar similitudine (Raport sumar Turnitin_Nume doctorand, în format pdf - se generează din raportul complet, din care se rețin primele 2 pagini, pentru identificarea documentului, și ultimele pagini, începând cu rezultatele în feed-back studio privind indicii de similitudine în procente - valori globale și repartizare pe categorii de surse, precum și lista surselor identificate cu procente individuale).

3. Analiza raportului de similitudine de către conducătorul de doctorat, care va întocmi o rezoluție (Anexa 1a-2020) privind originalitatea lucrării, respectiv admiterea lucrării în vederea presusținerii. Procedura va continua cu etapele oficiale derulate prin SDI numai pentru tezele pentru care se obține rezoluția pozitivă a conducătorului de doctorat privind originalitatea lucrării și aceasta este admisă pentru presusținere în fața comisiei de îndrumare.

Raportul (rapoartele) de similitudini și rezoluția conducătorului de doctorat se includ în Dosarul de doctorat (ce se încarcă în format electronic pe platforma REI).

B. Etape oficiale ale procedurii de finalizare a tezei derulate prin SDI

1. Depunerea de către studentul-doctorand la Secretariatul SDI a tezei de doctorat în format electronic și a cererii de demarare a procedurii de evaluare a tezei de către comisia de îndrumare (Anexa 2a-2020) - Solicitarea va fi obligatoriu însoțită de:
- lista publicațiilor elaborate, semnată de doctorand și vizată de conducătotul de doctorat, cu mențiunea explicită a îndeplinirii obligațiilor de publicare de către doctorand, în format pdf cu link-uri accesibile;
- dovada de încărcare/verificare a tezei în sistemul Turnitin (format tipărit asumat prin semnătură și respectiv format electronic - pdf),
- raportul complet Turnitin (pdf), raportul sumar Turnitin (format tipărit asumat prin semnătură și respectiv format electronic - pdf),
- rezoluția conducătorului de doctorat privind originalitatea lucrării.

SDI emite un document justificativ, înregistrat în registrul de evidență SDI (număr/dată înregistrare), prin care confirmă predarea tezei în format electronic și a documentelor însoțitoare (Anexa 2b-2020).

2. Verificarea și certificarea de către secretariatul SDI a îndeplinirii de către doctorand a tuturor obligațiilor din programul de pregătire, contractul de studii doctorale și standardele naționale pentru acordarea titlului de doctor conform OM  5110/2018 (pentru doctoranzii inmatriculați începând cu anul 2018) precum și a existenței documentelor justificative pentru eventualele modificări ale titlului tezei de doctorat; titlul tezei ce se va presusține în comisia de îndrumare este titlul final ce NU se mai poate modifica; acesta trebuie să coincidă cu titlul tezei pentru care s-a realizat analiza de similitudini, respectiv s-a eliberat rezoluția pozitivă a conducătorului de doctorat privind originalitatea lucrării.

3. Realizarea unei analize de similitudini de control de către SDI în condiții similare celor precizate pentru analiza de similitudini realizată de studentul-doctorand (II.A.2)

4. Eliberarea de către SDI a avizului de presusținere a tezei în comisia de îndrumare (pentru tezele admise în etapa II.A.3, II.B.3, cu condiția avizului secretariatului SDI privind îndeplinirea în totalitate a programului de pregătire și cerințelor privind documentarea modificării titlului tezei (II.B.2);  orice modificare pe parcursul studiilor doctorale a titlului tezei se face pe bază de cerere justificată, avizată de către conducătorul de doctorat și aprobată de C-SDI. Etapele cumulate 2-3 de verificare SDI nu pot depăși 30 de zile; în  planificarea etapelor procedurale se va considera un timp minim de procesare de 10 zile lucrătoare.

Notă*: În cazul în care la depunerea tezei de doctorat în vederea declanșării procedurii de susținere publică nu sunt îndeplinite condițiile din contractul de studii doctorale și din standarde  naționale minimale pentru acordarea titlului de doctor (dacă este cazul) privitoare la numărul minim de articole ce trebuie publicate în domeniul tezei de doctorat, pe parcursul stagiului de doctorat, se vor parcurge de către SDI etapele II.B.2 și II.B.3, dar eliberarea avizului de presusținere a tezei în comisia de îndrumare se va face doar după îndeplinirea cerințelor contractuale (se iau în considerare inclusiv articolele acceptate în vederea publicării, pentru care se prezintă acceptul de publicare din partea editurii/organizatorilor).

5. Presusținerea tezei în comisia de îndrumare; după această presusţinere, care poate fi publică (cu invitarea/participarea cadrelor didactice/specialiștilor din facultate/departament/centrul de cercetare, după caz), conducătorul de doctorat și comisia de îndrumare decid asupra depunerii oficiale a tezei și organizării susținerii publice. Referatul de acceptare al conducătorului de doctorat și Acordul membrilor comisiei de îndrumare, care se consemnează în procesul verbal al sedinţei de presusţinere (Anexa 3), înregistrat la facultate/departament, se depun la SDI și se vor include în Dosarul de doctorat. Membrii din comisia de îndrumare care provin din alte instituții din țară sau din străinătate pot participa la presusținere în sistem de videoconferință, caz în care vor semna procesul verbal în format electronic. Durata maximă de evaluare a tezei în comisia de îndrumare este de 30 zile  și se poate prelungi cu max.30zile în situații temeinic justificate.

6. Depunerea la SDI, de către conducătorul de doctorat, înainte cu circa 45 de zile de susținerea publică, a propunerii privind componența comisiei de susținere publică a tezei de doctorat (Anexa 7), însoțită de următoarele documente necesare pentru emiterea Ordinului Rectorului privind numirea comisiei de doctorat:
- procesul verbal al sedinței de presusținere în comisia de îndrumare (care include acordul membrilor comisiei de îndrumare, înregistrat la facultatea / departamentul unde a avut loc presusținerea;
- referatul conducătorului de doctorat de analiză și acceptare a tezei;
- declarația de autenticitate semnată de studentul-doctorand și conducătorul de doctorat (Anexa 4);
- curriculum vitae, asumat prin semnătură, al fiecărui membru din comisia de susținere publică a tezei de doctorat;
- declarațiile membrilor comisiei de susținere privind inexistența unei situații de conflict de interese cu studentul-doctorand, respectiv cu conducătorul de doctorat al acestuia (dacă aceste declarații nu au fost transmise anterior) (Anexa 10);
- declarația conducătorului de doctorat privind inexistența unei situații de conflict de interese cu studentul-doctorand (dacă nu a fost transmisă anterior) (Anexa 11).

Notă**:

Comisia de doctorat este alcătuită, de regulă, din 5 membri: președintele, ca reprezentant al IOSUD-UNITBV, conducătorul de doctorat și 3 referenți oficiali, din țară sau din străinătate, dintre care cel puțin 2 își desfășoară activitatea în afara IOSUD-UNITBV. Referenții oficiali sunt specialiști în domeniul în care a fost elaborată teza de doctorat, cunoscători ai limbii în care este redactată teza de doctorat și este recomandat să nu fi făcut parte din comisia de îndrumare a studentului-doctorand. Membrii comisiei de doctorat au titlul de doctor și au cel puțin funcția didactică de conferențiar universitar sau de cercetător științific gradul II, ori au calitatea de conducător de doctorat, în țară sau în străinătate. Suplimentarea cu 1-2 membri a comisiei de doctorat poate fi solicitată argumentat de conducătorul de doctorat (ex. Doctorat în cotutelă).
În cazul în care teza este redactată în limba română și se consideră oportună includerea în comisia de doctorat a unui (unor) specialist (specialiști) din străinătate (necunoscători ai limbii române) se impune traducerea integrală a tezei într-o limbă de circulație internațională accesibilă specialiștilor vizați, astfel încât aceștia să poată analiza teza de doctorat.

7. Depunerea oficială a tezei de doctorat la secretariatul SDI, cu minimum 30 de zile înainte de data estimată a susținerii publice, ce implică predarea următoarelor documente:

    • A. în format tipărit
      • • teza de doctorat (inclusiv anexele - dacă este cazul), redactată conform modelului (Anexa 5) ; declarația de autenticitate se anexează în teză, semnată în original, la sfârşitul acesteia; teza va fi în exemplar tipărit complet (conținând incusiv anexele și declarația de autenticitate semnată în original, legată la sfîrșitul acesteia ca parte integrantă a tezei), legat compact cu coperta tare (hardcover) - 1 exemplar;
      • • rezoluția conducătorului de doctorat cu privire la raportul de similitudini, semnată în original - 1 exemplar;
      • • curriculum vitae al studentului-doctorand, fără date cu caracter personal, semnat în original pe fiecare pagină - 1 exemplar;
      • • lista publicațiilor realizate prin programul de studii doctorale, (referințe complete, inclusiv link-uri către publicație), în legătura cu teza (publicate sau acceptate pentru publicare), asumată prin semnătură în original de către doctorand,vizată de conducătorul de doctorat,cu mențiunnea explicită a îndeplinirii obligațiilor de publicare de către doctorand;– 1 exemplar;
      • • dovada depunerii tezei de doctorat la Biblioteca UNITBV (pentru eliberarea acestei dovezi se va preda la Bibliotecă 1 exemplar tipărit al tezei, legat compact cu copertă tare (hardcover) în formă definitivă. Teza va conține anexele (dacă este cazul) + declarația de autenticitate completată, semnată în original și anexată la sfîrșitul acesteia, ca parte integrantă a tezei. Teza depusă la bibliotecă va fi însoțită de DVD-ul aferent (conținând în format digital pdf securizat la printare și copiere textul integral al tezei cu anexe și declarația de autenticitate– scanare document cu semnături în original).
  • B.  în format digital (2 CD/DVD)
  • 1 DVD conținând: 

    • • teza de doctorat (inclusiv anexele și declarația de autenticitate, scanată după documentul semnat în original) în format pdf nesecurizat;
    • • rezumatul tezei de doctorat (pdf nesecurizat) în limba română și o limbă străină de largă circulație (Anexa 6)***;
    • • curriculum vitae al studentului-doctorand, fără date cu caracter personal, semnat și scanat;
    • • lista publicațiilor realizate prin programul de studii doctorale (referințe complete, inclusiv link-uri către publicații), în legătură cu teza (publicate sau acceptate pentru publicare), semnată de doctorand și vizată de conducătorul de doctorat cu mențiunea explicită a îndeplinirii obligațiilor de publicare de către doctorand, în format pdf cu link-uri accesibile;
    • • copii scanate ale publicațiilor realizate prin programul de studii doctorale, denumite și ordonate conform listei de lucrări;
    • • curriculum vitae al fiecărui membru din comisia de susținere publică a tezei de doctorat, scanare a documentului semnat în original.
    • Notă***: pentru tezele de doctorat redactate într-o limbă de circulație internațională rezumatul tezei de doctorat se va redacta și în limba română, iar tezele de doctorat redactate în limba română vor fi însoțite de rezumat în limba engleză.

    • 1 DVD, conținând:

    • • textul integral al tezei cu anexe și declarația de autenticitate – scanare document cu semnături în original, în format digital pdf securizat la printare și copiere (similar celui predat la biblioteca UNITBV); Obs. Conform reglementărilor în vigoare, acest DVD împreuna cu teza printată depusă oficial la SDI (7a) urmează a va fi transmis de către SDI la Biblioteca Națională a României, după confirmarea titlului de doctor.

8. Certificarea de către SDI a îndeplinirii de către doctorand a tuturor obligațiilor din programul de pregătire și a etapelor legale din procedura de finalizare teze de doctorat, printr-un Referat preliminar susținerii publice, ce constituie piesă a Dosarului de doctorat.

9. Depunerea de către studentul-doctorand la SDI a cererii pentru fixarea comisiei de susținere publică a tezei de doctorat, avizată de conducătorul de doctorat (Anexa 7) și emiterea deciziei (Ordinul Rectorului) de numire a comisiei de susținere publică a tezei de doctorat.

10. Depunerea de către studentul-doctorand la SDI a cererii pentru fixarea datei de susținere publică a tezei de doctorat, avizată de conducătorul de doctorat și de președintele comisiei (Anexa 8). Cererea se depune cu minim 24 de zile înaintea datei susținerii (pentru a putea respecta cerințele privind afișarea anunțului susținerii publice cu minim 20 zile înainte de aceasta).

11. Întocmirea de către SDI a Anunțului pentru susținerea publică a tezei de doctorat și afișarea acestuia, inclusiv prin postarea pe site-ul UNITBV, cu minim 20 zile înaintea susținerii publice. Anunțul va include data, locația și ora de susținere, conducătorul de doctorat, precum și locul unde textul integral al tezei poate fi consultat în format tipărit (Biblioteca UNITBV). Anunțul susținerii publice, rezumatul tezei în format digital, CV-ul doctorandului şi CV-urile membrilor comisiei de susținere publică a tezei de doctorat (sau link-uri către acestea) sunt afişate pe site-ul IOSUD-UNITBV, menționându-se data postării.

12. Susținerea tezei de doctorat poate avea loc numai după evaluarea sa de către toți membrii comisiei de doctorat și obținerea acordului acestora privind susținerea publică a tezei (referate pozitive). Susținerea publică se poate desfășura numai în prezența a cel puțin 4 dintre membrii comisiei, cu participarea obligatorie a preşedintelui comisiei şi a conducătorului de doctorat. În cazul în care un referent oficial nu poate fi prezent fizic la susținerea publică, acesta poate participa în sistem de videoconferință (caz în care va semna procesul verbal în format electronic, înainte ca ceilalți membri să semneze olograf), având obligația de a transmite în timp util referatul de analiză (format electronic pe adresa secretariat-sdi@unitbv.ro și format tipărit semnat la conducătorul de doctorat / președintele comisiei). Dacă nu este posibilă nici participarea în sistem de videoconferință, referentul are obligația de a trimite președintelui comisiei sau conducătorului de doctorat (a) declarația semnată olograf cu privire la motivul neparticipării la ședință, cu menționarea calificativului pe care îl acordă tezei de doctorat, și (b) referatul de apreciere semnat olograf. Susținerea în sistem online a tezelor de doctorat, în situații reglementate prin lege (precum starea de urgență sau alertă), se desfășoară conform  procedurii specifice PS 7.6-04.

Notă: Dacă membrii comisiei de doctorat solicită modificări ale tezei înainte de susținere, teza de doctorat va fi depusă din nou la SDI, cu modificările solicitate, însoțită de dovada depunerii acesteia la biblioteca UNITBV, un nou raport de similitudini și rezoluția conducătorului de doctorat.

13. Pe baza conținutului tezei de doctorat și a celor constatate în timpul susținerii publice, comisia analizează și deliberează asupra calificativului care urmează a fi acordat (după caz, Excelent, Foarte bine, Bine, Satisfăcător, Nesatisfăcător).

14. Dacă studentul doctorand a îndeplinit toate cerințele prevăzute în programul de cercetare științifică și aprecierile asupra tezei de doctorat permit atribuirea calificativului ”Excelent”, ”Foarte bine”, ”Bine” sau ”Satisfăcător”, comisia de doctorat propune acordarea titlului de doctor. Propunerea se înaintează CNATDCU, spre evaluare și validare. CNATDCU, în urma evaluării dosarului de doctorat, propune ministrului educației  acordarea sau neacordarea titlului de doctor.

15. În cazul acordării calificativului “Nesatisfăcător”, se vor preciza elementele de conținut care urmează să fie refăcute sau completate în teza de doctorat și se va solicita o nouă susținere publică a tezei, care va avea loc în fața aceleiași comisii de doctorat. În cazul în care și la a doua susținere publică se obține calificativul “Nesatisfăcător”, titlul de doctor nu se acordă, iar studentul-doctorand este exmatriculat.

16. Depunerea la sediul SDI de către conducătorul de doctorat, sau un alt membru desemnat de președintele comisiei, a documentelor susținerii publice (Proces verbal privind desfășurarea ședinței cu anexă de întrebări și răspunsuri, Proces verbal privind rezoluția comisiei de doctorat, alte documente după caz).

17. Completarea cu documentele necesare a Dosarului de doctorat de către doctorand, inclusiv Declarația privind opțiunile de publicare a tezei (Anexa 9) - 2 exemplare.

18. Dosarul complet al candidaților (pentru care comisia de doctorat a propus acordarea titlului de doctor) va fi transmis de IOSUD-UNITBV prin SDI la ME/CNATDCU pentru validarea propunerii de acordare a titlului de doctor.

19. Titlul de doctorat se atribuie prin ordin al ministrului educației, după validarea tezei de doctorat de către CNATDCU. În cazul invalidării tezei de doctorat de către CNATDCU, decizia poate fi contestată în termen de 15 zile de la primirea acesteia de către studentul-doctorand (conform Art. 29-30 din OME nr. 5229/2020 - Anexa 2). Totodată, studentul-doctorand are posibilitatea de a reface și retransmite teza de doctorat în termen de un an de la data primei invalidări (conform Art. 68(5) din HG nr. 681/2011). Pentru retransmiterea tezei de doctorat refăcute la CNATDCU sunt necesare dovada depunerii tezei de doctorat la biblioteca UNITBV, cererea de intrare în procedură (Anexa 2a-2020), raportul de similitudini, rezoluția conducătorului de doctorat (Anexa 1a_2020-Rezoluție conducător) privind originalitatea lucrării și argumentarea asupra refacerii tezei, semnată de doctorand și conducătorul de doctorat.

Obs. Pentru tezele în cotutelă, documentele anterior indicate (unde este cazul) trebuie elaborate/avizate de ambii conducători de doctorat.

Procesele verbale de susținere publică se ridică de la Secretariatul SDI în ziua (lucrătoare) premergătoare susținerii publice.

În funcție de forma de finanțare / prevederile contractului de studii doctorale, susținerea publică este condiționată de plata unor taxe, după caz (ex. taxă de susținere, diferență taxă şcolarizare).

TAXA DE SUSȚINERE: 200 EUR, în lei la cursul BNR (se plăteşte înainte cu 1 zi, max. 2 zile lucrătoare, față de susținerea publică).

Pe toate materialele întocmite (rezumate, teză de doctorat etc.) este obligatoriu ca titlul tezei de doctorat să corespundă cu titlul tezei trecut în Ordinul de numire a comisiei de doctorat.

Se recomandă ca pe CD-uri să se scrie următoarele:

  • Universitatea Transilvania din Braşov;
  • Numele şi prenumele doctorandului (ca în Ordinul de numire a comisiei de doctorat);
  • Data susținerii.

Toate documentele se depun la sediul SDI în maximum o săptămână de la susținerea publică a tezei de doctorat.

Februarie 2023

07 februarie 2023 ing. Tinashe CHAMUNORWA - Anunț
Domeniul: Inginerie Electrică, Telecomunicații și Tehnologia Informației
Înmatriculat la data de: 05.12.2019
Forma de învățământ: cu frecvență cu taxă-TAS
Conducător științific: Prof. dr. Doru URSUȚIU
Facultatea de Inginerie Electrică și Știința Calculatoarelor
Titlul tezei: New Methods and Systems for Computer-based Learning in Digital Electronics Education
Rezumat RO / Rezumat ENCV-uri COMISIE