Alte finanțări

Proiecte cu fonduri structurale

Transformare digitală pentru inovare și competivitate
  • Nr. proiect: Planul Național de Redresare și Reziliență ( Componenta 15, Reforma 5, Investiția 16 Digitalizarea universităților și pregătirea acestora pentru profesiile digitale  ) nr.14039/16.09.2022
  • Coordonator UNITBV: Monica Răileanu Szeles
  • Perioada: 2022-2025
 
Resilient societies in the wake of persistent crises. A case study of Ukrainian refugees digital work (@Work)
  • Nr. proiect: Planul Național de Redresare și Reziliență ( Apel nr. PNRR-III-C9-2022 – I9) / nr.760132/18.09.2023
  • Coordonator UNITBV: Roșca Mariana (Moșoi Adrian)
  • Perioada: 2023-2025
  
COSMOlogy reconstructed with advanced statistics and machine learning techniques
  • Nr. proiect: Planul Național de Redresare și Reziliență ( Apel nr. PNRR-III-C9-2022 – I9) / nr.760016/27.01.2023
  • Coordonator UNITBV: Kostas Dialektopoulos (Nicoleta Voicu)
  • Perioada: 2023-2025


Proiecte ROSE


Elevii de azi, inginerii de maine in Stiinta si Ingineria Materialelor (EMASING)
  • Nr. proiect: AG 340/SGU/PV/III
  • Coordonator UNITBV:  Camelia GABOR
  • Perioada: 2020- 2022

Obiectivul proiectului este crearea și consolidarea unei legături între licee, pe de o parte, și Universitatea Transilvania din Brașov, de cealaltă parte, cu scopul atragerii către învățământul terțiar a liceenilor cu potențial, dar considerați a fi în situație de risc (definită conform manualului de granturi pentru universități). În acest sens, prin activitățile derulate în cadrul școlilor de vară proiectul EMASING urmărește creșterea numărului de candidați admiși la Facultatea de Știința și Ingineria Materialelor și indirect creșterea promovabilității după primul an de studiu. În acest scop, activitățile, care se vor desfășura sub formă de cursuri, ateliere practice, vizite în companii din domeniu, vor ajuta elevii să înțeleagă utilitatea și importanța absolvirii unei facultăți cu profil ingineresc, iar activitățile recreative și culturale îi vor ajuta în familiarizarea cu orașul Brașov și cu tranziția de la mediul rural la cel urban, acolo unde este cazul. Un al doilea efect al acestui proiect poate fi creșterea motivației liceenilor în ceea ce privește promovarea examenului de bacalaureat, fără de care accesul la învățământul terțiar este imposibil. Facultatea de Știința și Ingineria Materialelor este o opțiune de luat în seamă atât de elevii cu medii mai mici de absolvire a bacalaureatului cât și pentru elevi de excepție, domeniul oferind locuri de muncă în companiile de profil sau posibilitatea dezvoltării unei cariere în mediul universitar sau în cercetare, având în vedere necesitatea evoluției materialelor concomitent cu dezvoltarea tehnologiei. Acordurile de colaborare cu liceele vor fi baza unei colaborări de durată între cele două părți, care va continua să producă efecte și după finalizarea proiectului. Pe parcursul celor trei ani de derulare, proiectul se adresează unui grup țintă format din 90 de elevi care vor participa la cursurile școlii de vară desfășurate în spațiile Universității Transilvania din Brașov


Program de Suport Educațional pentru STUDENȚI: PSE-STUDENT
  • Nr. proiect: ROSE/Acord de grant 373/SGU/SS
  • Coordonator UNITBV: Ana-Maria CAZAN 
  • Perioada: 15.09.2020 – 14.09.2022

Obiectivul principal al acestui proiect îl reprezintă prevenirea abandonului universitar al studenților din anul I (ciclul de licență) cu risc ridicat de abandon și creșterea nivelului de adaptare academică a acestora prin oferirea de servicii socio-educaționale adaptate nevoilor specifice ale studenților PSE. Grupul țintă este format din 140 studenți înmatriculați în anul I la programele de studiu – ciclul licență ale PSE: Psihologie, Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, Psihopedagogie specială. Studenții grupului ţintă beneficiază de serviciile socio-educaţionale dezvoltate în cadrul proiectului: sesiuni și cursurile de formare a competențelor de învățare, a competențelor socio-emoţionale, participarea la sesiunile de tip mentorat şi tutorat, la activitățile de dezvoltare a competențelor profesionale, la sesiunile de informare, orientare şi consiliere în carieră etc. În urma implementării activităților, se vor înregistra modificări precum creșterea gradului de implicare în activitatea profesională și academică, optimizarea nivelului motivației, creșterea performanțelor academice și a promovabilității în anul I, dezvoltarea competențelor personale, de învățare, socio-emoționale și de comunicare, generând o mai bună adaptare socială și academică. Echipa proiectului este formată din cadre didactice de la Facultatea de Psihologie și științele educației. Resursele financiare sunt cele alocate prin proiect iar cele materiale/logistice sunt finanţate prin proiect (laptopuri, copiator, videoproiectoare etc.) sau puse la dispoziție de PSE (săli de curs, laboratoare, calculatoare etc). Prin activitățile propuse, proiectul urmărește dezvoltarea unui cadru instituționalizat şi a unor servicii socio-educaţionale centrate pe student care să conducă la o bună integrare academică şi socio-profesională a studenților cu risc ridicat de abandon universitar.


Obiectivul principal al proiectului este de a sprijini studenţii din anul I ai ciclului de licenţă de la Facultatea de Silvicultură şi exploatări forestiere (FSEF) care sunt expuşi riscului de abandon.
Obiectivele specifice ale proiectului vizează identificarea studenţilor din anul I expuşi riscului abandonării studiilor, asigurarea la un nivel acceptabil a prerechizitelor necesare cursurilor din anul I, dezvoltarea personală a studenţilor oferind cadrul pentru descoperirea de sine şi maturizare, orientarea în carieră şi îmbunătăţirea calităţii predării-învăţării.
Activităţile considerate necesare pentru atingerea obiectivelor propuse sunt: remedierea cunoştinţelor din liceu care constituie prerechizite, remedierea cunoștințelor dobândite în mediul academic, dezvoltarea personală a studenţilor, consilierea profesională şi orientarea în carieră, tutoratul, vizitele de studii şi activităţi de diseminare şi conştientizare.
Activităţile incluse în proiect sunt planificate a se desfăşura pe trei ani (2017-2020). Resursele umane implicate sunt reprezentate de membrii echipei proiectului (decan, prodecan cu activitatea didactică, director de departament, psihologi, tutori), cadrele didactice care predau la anul I la disciplinele care necesită activităţi remediale şi studenţi din anii terminali care asigură tutorat colegial.
Resursele financiare sunt cele alocate prin proiect iar cele materiale/logistice sunt finanţate prin proiect (laptopuri, copiator, cameră foto, videoproiectoare etc.) sau puse la dispoziţie de FSEF (săli de curs, laboratoare, calculatoare etc).

 

Proiecte FDI

Sustenabilitate in dezvoltarea Comunitara, Cresterea Incluziunii si Echitatii Sociale Prin f2f/e-strategii de Orientare personalizata pentru ACCes la educatie si Dezvoltarea carierei-SUCCES PRO-AccED
  • Domeniu: D1-Echitate&Acces U
  • Nr. proiect: CNFIS-FDI-2025-F-0517
  • Perioada: aprilie-decembrie 2025
  • Raport de implementare
 
Consolidarea dimensiunii internationale si a vizibilitatii academice : promovare, cooperare si infrastructura pentru dezvoltarea culturii interactiunii internationale continue
  • Domeniu: D2-Internaționalizare
  • Nr. proiect: CNFIS-FDI-2025-F-0228
  • Perioada: aprilie-decembrie 2025
  • Raport de implementare
 
Creșterea polifuncționalității și multidisciplinarității bazelor didactice și de practică la standarde specifice unui învătământ modern
  • Domeniu: D3-Grădini&Stațiuni
  • Nr. proiect: CNFIS-FDI-2025-F-0327
  • Perioada: aprilie-decembrie 2025
  • Raport de implementare
 
Dezvoltarea competențelor antreprenoriale în vederea constituirii de start-up-uri inovatoare în cadrul UNITBv
  • Domeniu: D4-SAS
  • Nr. proiect: CNFIS-FDI-2025-F-0165
  • Perioada: aprilie-decembrie 2025
  • Raport de implementare

 

Universitatea comprehensivă - spațiu al gândiriii critice integrative și al dialogului interdisciplinar
  • Domeniu: D5-Calitate
  • Nr. proiect: CNFIS-FDI-2025-F-0207
  • Perioada: aprilie-decembrie 2025
  • Raport de implementare
 
Dezvoltarea sustenabilă a cercetării știintifice din cadrul UniTBv prin susținerea performanței cercetătorilor la începutul carierei
  • Domeniu: D6-Susținere cercetare
  • Nr. proiect: CNFIS-FDI-2025-F-0072
  • Perioada: aprilie-decembrie 2025
  • Raport de implementare
 
Podiumul companiilor la Universitatea Transilvania din Brasov; un proiect-cadru pentru dialog și perspective de colaborare cu partenerii din mediul economic
  • Domeniu: D7-Piata muncii
  • Nr. proiect: CNFIS-FDI-2025-F-0063
  • Perioada: aprilie-decembrie 2025
  • Raport de implementare
 
Echitate pentru dizabilitate în universitate. Accesibilizarea și conștientizarea necesității incluziunii studenților cu dizabilități la UNITBv
  • Domeniu: D8-Susținere studenți dizabilitati
  • Nr. proiect: CNFIS-FDI-2025-F-0114
  • Perioada: aprilie-decembrie 2025
  • Raport de implementare