Metode educaționale la distanță - abilități, cunoaștere, cercetare, evaluare în sănătate (MED-ACCES)
Situația actuală epidemiologică impune noi abordări în privința modului în care se desfășoară actul didactic și procesele de învățare printre studenții mediciniști. Proiectul ”MED-ACCES - Metode educaționale la distanță - abilități, cunoaștere, cercetare, evaluare în sănătate” vizează digitalizarea proceselor de autoevaluare a studenților prin dezvoltarea unei baze de date accesibilă pe platforma E-learning și pe aplicațiile funcționale atât pe Android, cât și pe IOS, destinate studenților de la Facultatea de Medicină din Brașov de la diferite programe de studiu – Medicină, Laborator clinic, Balneofiziokinetoterapie și recuperare, Asistență Medicală Generală. Acestea pot fi folosite și ca materiale suport de predare și evaluare de către cadrele didactice, atât în perioadele în care actul didactic se desfășoară în condiții speciale (de natură epidemiologică, de exemplu), cât și atunci când se desfășoară în condiții normale. Pagina web și aplicația vor cuprinde grile interactive, imagini radiologice și ecografice explicate în diverse patologii, auscultații cardiologice și pulmonare, videoclipuri în limba română cu diferite tehnici medicale, de recuperare și de laborator. Grilele vor fi propuse/verificate de către cadrele didactice. Accesul la materialele didactice dezvoltate prin proiect se va realiza doar cu adresa personală instituțională a studentului sau a cadrului didactic (@student.unitbv.ro sau @unitbv.ro).
Pentru dezvoltarea și modernizarea Facultății de Medicină se vor achiziționa table inteligente și tablete grafice care vor îmbunătăți activitatea didactică și vor fi folosite pentru a oferi un suport important în rezolvarea cazurilor clinice, a expunerii diferitelor situații medicale (imagini radiologice, ecografii cu diverse patologii), vizualizarea unor videoclipuri cu tehnici medicale (investigații paraclinice), tehnici de laborator și manevre utilizate în recuperarea pacienților (balneofiziokinetoterapie și recuperare).